Τι είναι τέλος πάντων η Black Friday;

Τι είναι τέλος πάντων η Black Friday;

Η Black Friday ή αλλιώς Μαύρη Παρασκευή είναι θεσμός που ξεκίνησε στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ αλλά τα τελευταία χρόνια υιοθετήθηκε και από την Ελλάδα. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια μέρα πολύ μεγάλων εκπτώσεων και προσφορών, που λαμβάνει χώρα την τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη κάθε χρόνο.

Στην Αμερική η Black Friday πραγματοποιείται μετά τη γιορτή των Ευχαριστιών. Για εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο, η Black Friday θεωρείται ως η καταλληλότερη μέρα για πραγματοποιήσουν τις σημαντικότερες από τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Αρκετοί μάλιστα φροντίζουν να πάρουν ρεπό –μια και η Black Friday δεν είναι επίσημη αργία- προκειμένου να προλάβουν να κάνουν τις αγορές τους.

Γιατί ονομάστηκε Black Friday; Η ιστορία έχει κάπως έτσι. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν ακόμη χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο τύπους μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Κάπως έτσι, με κόκκινο έγραφαν τις μέρες με αρνητικό απολογισμό πωλήσεων και με μαύρο τις μέρες που έκλειναν με θετικό απολογισμό. Δεδομένου ότι η μέρα των πολύ μεγάλων εκπτώσεων και συνάμα πρώτη μέρα της χριστουγεννιάτικης περιόδου, καταγράφει θετικό πρόσημο και άρα θα γραφόταν με μαύρο μελάνι, ονομάστηκε Black Friday.

Η Black Friday αποτελεί αγαπημένη μέρα για το καταναλωτικό κοινό αφού ξέρουν ότι οι τιμές κάνουν βουτιά (όπως αγαπούν να λένε τα εμπορικά καταστήματα) και άρα μπορούν να αποκτήσουν προϊόντα που σε άλλες συνθήκες θα έπρεπε να σκεφτούν λίγο περισσότερο την αγορά τους. Παρότι η Black Friday τοποθετείται έναν μήνα πριν τα Χριστούγεννα, για αρκετούς πιο οργανωτικούς σηματοδοτεί και την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών. Ή απλώς την ημέρα που μπαίνουν σε διάθεση χριστουγεννιάτικη, με αποτέλεσμα ακόμη κι αν δεν αγοράσουν όλα τα δώρα που θα προσφέρουν τις γιορτές, να πάρουν κάποια από αυτά προκειμένου να μπουν στην ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων. Πόσο εύκολα μπορεί να αντισταθεί κανείς άλλωστε, σε μια βιτρίνα με γενναίο το ποσοστό της έκπτωσης και χριστουγεννιάτικη διακόσμηση από δίπλα!

Οι ενημερώσεις των εμπορικών καταστημάτων ξεκινούν μέρες πριν. Τα newsletters, τα διαφημιστικά φυλλάδια, οι διαφημίσεις κάθε είδους στα Μέσα (Διαδίκτυο, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο), παίρνουν από το χέρι τον καταναλωτή και τον βάζουν στην αναμονή της ωραίας αυτής μέρας. Ακόμη, και η κίνηση στα καταστήματα, ο κόσμος με τις τσάντες στους δρόμους, είναι εικόνα ανάτασης ειδικά για την Ελλάδα της κρίσης. Σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής έχει εξασκηθεί στο να μην ενθουσιάζεται και όπως ακριβώς τα καταστήματα ξεκινούν από νωρίς να επικοινωνούν τις προσφορές τους, έτσι και ο καταναλωτής αναζητά πού θα βρει αυτό που ψάχνει, στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Share This

Leave a Comment