8 πονηρά tricks που χρησιμοποιούν τα σούπερ μάρκετ για να σας κάνουν να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα

8 πονηρά tricks που χρησιμοποιούν τα σούπερ μάρκετ για να σας κάνουν να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα

Είμαστε σίγουροι πως θα θέλατε να πιστεύετε πως τα σούπερ μάρκετ αποτελούν και τους καλύτερους φίλους σας όταν έρχεται η ώρα να κάνετε οικονομία στο σπίτι σας. Ωστόσο, είναι καλό να ετοιμάζεστε σιγά σιγά να αρχίσετε να ξεχνάτε αυτά που ξέρατε μέχρι σήμερα για τα σούπερ μάρκετ.

Παρόλο που υπάρχουν αρκετά καλές προσφορές που μπορούν πραγματικά να σας εξοικονομήσουν χρήματα από τις αγορές σας, θα έπρεπε να είσαστε πάντα επιφυλακτικοί με όλες τις προσφορές, καθώς η προτεραιότητα για κάθε σούπερ μάρκετ ήταν, είναι και θα είναι πάντοτε το καθαρό κέρδος. Απλά και κατανοητά.

Από την μείωση των τιμών που δεν αποτελούν και ουσιαστική μείωση, έως τις προσφορές 1+1 που συνήθως κοστίζουν ακριβώς το ίδιο με την αγορά των ίδιων προϊόντων μεμονωμένα, τα σούπερ μάρκετ επιστρατεύουν μια πληθώρα από πονηρές μεθόδους και κόλπα προκειμένου να βάλουν το χέρι όλο και πιο βαθιά μέσα στην τσέπη σας.

Διαβάστε λίγο παρακάτω τις τακτικές που αποτελούν πραγματικότητα σχεδόν σε όλα τα σούπερ μάρκετ σήμερα, και ενημερωθείτε προκειμένου να τις αντιμετωπίσετε με τον καλύτερο τρόπο.

  1. Διαρρύθμιση προϊόντων σχεδιασμένη για να σας κάνει να ξοδεύετε περισσότερο

Μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά θα σας φαινόταν πραγματικά απίστευτο αν γνωρίζατε το πόσος χρόνος και προσπάθεια αφιερώνονται για τον σχεδιασμό ενός νέου σούπερ μάρκετ. Όλα γίνονται φυσικά με σκοπό να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα, ξοδεύοντας και περισσότερα χρήματα.

Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους τα σούπερ μάρκετ προσπαθούν να το πετύχουν αυτό:

  • Παίζοντας χαλαρή μουσική που έχει σκοπό να σας κάνει να κινείστε πιο αργά στους διαδρόμους, με αποτέλεσμα να έχετε περισσότερο χρόνο να χαζέψετε στα προϊόντα και τις προσφορές που έχουν προσεκτικά τοποθετήσει σε καίρια σημεία του καταστήματος.
  • Τοποθετώντας πρώτα στο καλάθι σας τα υγιεινά φρούτα και λαχανικά που βρίσκονται κοντά στην είσοδο του καταστήματος, ούτως ώστε να νιώσετε και λιγότερες ενοχές όταν συναντήσετε τα υπόλοιπα ανθυγιεινά προϊόντα και junk food λίγο πιο μέσα.
  • Τοποθετώντας τα πιο χρήσιμα προϊόντα που αγοράζετε πιο συχνά (όπως το γάλα), στο πιο μακρινό σημείο του καταστήματος και σε μακρινή απόσταση μεταξύ τους, προκειμένου να αναγκαστείτε να τα αναζητήσετε πέφτοντας επάνω και σε όσο το δυνατόν περισσότερα επιμέρους προϊόντα του σούπερ μάρκετ.
  • «Κρύβοντας» τα αυγά στα πιο απίθανα σημεία του καταστήματος.
  • Διατηρώντας τα πιο ακριβά προϊόντα στο ύψος των ματιών σας, και τοποθετώντας τα προϊόντα που μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, μαζί στο ίδιο ράφι, προκειμένου να σας ενθαρρύνουν να τα αγοράσετε και μαζί.
  • Γεμίζοντας μέχρι και τα «κεραμίδια» με προϊόντα της τελευταίας στιγμής που έχουν σκοπό να σας παρασύρουν σε απρογραμμάτιστες αγορές.

Μερικά σούπερ μάρκετ φτάνουν ακόμη και στο σημείο να χρησιμοποιούν διαφορετικό τύπο από πλακάκι στο πάτωμα (το οποίο κάνει αρκετό θόρυβο όταν περνάει το καρότσι με ταχύτητα από πάνω του), σε σημεία του καταστήματος που είναι τοποθετημένα τα ακριβότερα προϊόντα, προκειμένου να αναγκάσουν τους καταναλωτές να περνούν με το καρότσι τους με μικρότερη ταχύτητα από εκείνα τα σημεία.

  1. Ψεύτικες προσφορές 1+1

Οι κλασικές προσφορές 1+1 αποτελούσαν πάντοτε μερικές από τις δημοφιλέστερες επιλογές για τους καταναλωτές (τέτοιου είδους προσφορές έχουν αρχίσει να εντάσσονται ακόμα και στα δίδακτρα μερικών ιδιωτικών πανεπιστημίων). Παρόλο όμως που μέσα από τις πραγματικές 1+1 προσφορές, μπορείτε να «κλέψετε» κυριολεκτικά το κατάστημα, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων οι προσφορές αυτές είναι ιδιαίτερα παραπλανητικές και δεν αποτελούν και μια ουσιαστικά καλή ευκαιρία για αγορά επιπλέον τεμαχίων.

Γνωρίζουμε ακόμη και περιπτώσεις όπου τα σούπερ μάρκετ αυξάνουν τις τιμές των μεμονομένων προϊόντων τους κατά τη διάρκεια ισχύος μιας προσφορά 1+1 για τα ίδια προϊόντα, κάτι το οποίο σημαίνει πως είναι το ίδιο ή και ακόμα καλύτερο να αγοράσετε τα ίδια τεμάχια τις ημέρες που δεν υπάρχει η προσφορά 1+1.

Σε κάθε περίπτωση, πάρτε το χρόνο σας και κοιτάξτε τις τιμές των μεμονωμένων τεμαχίων πριν να βάλετε και μια τέτοια προσφορά στο καλάθι σας.

 Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην αγορά πολλαπλών τεμαχίων

Υπάρχουν και άλλες προσφορές, όπως εκείνες που υποδεικνύουν πως μπορείτε να εξοικονομήσετε χρήματα από την αγορά περισσότερων τεμαχίων από το ίδιο προϊόν, οι οποίες κατά την άποψή μας θα ήταν καλύτερο να μην θεωρούνταν καν προσφορές από του καταναλωτές.

Παρόλο λοιπόν που οι προσφορές αυτές δεν μπορούν να σας κοστίσουν παραπάνω, δεν έχουν και τη δυνατότητα να σας εξοικονομήσουν χρήματα, κάτι το οποίο πρακτικά σημαίνει πως το σούπερ μάρκετ κατάφερε να σας ξεγελάσει προκειμένου να αγοράσετε περισσότερα προϊόντα από αυτά που αρχικά σκοπεύατε ή από αυτά που πραγματικά χρειαζόσασταν.

Για παράδειγμα, μπορεί να συναντήσετε προσφορές όπως «3 τεμάχια για 3 ευρώ» τη στιγμή που η τιμή του ενός τεμαχίου βρίσκεται στο 1 ευρώ έτσι κι αλλιώς.

Αυτά τα marketing tricks έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ξεγελούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο, και να τον κάνουν να νομίζει πως βρίσκεται μπροστά σε μια πραγματική ευκαιρία, οπότε “είναι αναγκαίο” να αγοράσει περισσότερα τεμάχια.

  1. Κορυφαία deals που δεν είναι και τόσο κορυφαία τελικά

Μια μικρή βόλτα ανάμεσα στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ, είναι πιθανό να σας φέρει ανάμεσα σε πολύχρωμες ταμπέλες με έξυπνα λεκτικά όπως «κορυφαίες προσφορές», «οι χαμηλότερες τιμές» ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να βοηθήσει την πλάνη σας.

Παρόλο που τα προϊόντα εκείνα που αποτελούν μέρος αυτών των κορυφαίων προσφορών, υποτίθεται πως θα έπρεπε πάντα να προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή από την κανονική, σας προτείνουμε να ρίχνετε πάντα μια καλή ματιά στην ταμπέλα της κανονικής τιμής που κρύβεται πίσω από την νέα «τιμή προσφοράς».

Υπάρχουν σχετικές έρευνες που έχουν υποδείξει πως αυτές οι αυτό-αποκαλούμενες τιμές προσφορών έχουν παραμείνει ίδιες με τις κανονικές τιμές για μεγάλα χρονικά διαστήματα που αγγίζουν ακόμη και τους 6 μήνες. Υπάρχουν φυσικά και οι περιπτώσεις κατά τις οποίες οι ίδιες «τιμές προσφοράς» φαίνεται να έχουν αυξηθεί.

  1. Προωθητικές ενέργειες που πλέον δεν ισχύουν, αναγράφονται ακόμα στις αφίσες των προσφορών

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του BBC που διεξήχθη σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, τα περισσότερα από αυτά φαίνεται να τα πηγαίνουν αρκετά άσχημα με τη σωστή και τακτική ενημέρωση των αφισών τους για τις τρέχουσες προσφορές. Ειδικότερα, τα περισσότερα σούπερ μάρκετ φαίνεται πως αφήνουν (είτε εκ παραδρομής είτε σκόπιμα) παλιές αναρτήσεις  στο κατάστημά τους, και για ένα αρκετά μεγάλο χρονικά διάστημα μετά τη λήξη τους.

Μέσα από αυτό το πείραμα, το BBC κατόρθωσε τελικά και να υπερχρεωθεί για τις αγορές που πραγματοποίησε, σε συνολικά 33 από τα 50 σούπερ μάρκετ που επισκέφθηκε! Επομένως, φροντίστε πάντα να διασταυρώνετε την τελική χρέωση στην απόδειξή σας και ζητήστε να μιλήσετε με τον υπεύθυνο του καταστήματος για να αποζημιωθείτε για τα επιπλέον χρήματα που πληρώσατε. Μερικά σούπερ μάρκετ μπορούν να σας προσφέρουν έως και τη διπλάσια αποζημίωση από αυτή που δικαιούστε, ως ένδειξη καλής θέλησης και υπευθυνότητας.

  1. Συσκευασίες προϊόντων που είναι ικανές να παραπλανούν τους καταναλωτές

Εκείνη η νέα εντυπωσιακή συσκευασία για το «υψηλής ποιότητας» μπέικον που βρήκατε τις προάλλες στο σούπερ μάρκετ, μπορεί αρχικά να σας κάνει να πιστέψετε πως θα νιώσετε και μια πραγματική διαφορά στη γεύση όταν την χρησιμοποιήσετε. Θα την νιώσετε όμως;

Οι συσκευασίες των προϊόντων που βρίσκονται στα σούπερ μάρκετ είναι όλες ειδικά σχεδιασμένες για έναν και μόνο λόγο: να σας δελεάσουν να τις αγοράσετε. Στην πραγματικότητα όμως, τα επιπλέον χρήματα που κοστίζουν, δεν έχουν να κάνουν με την διαφορά στην ποιότητα αλλά με το αυξημένο κόστος που απαιτεί η κατασκευή μιας πιο εντυπωσιακής συσκευασίας.

  1. Κάνουν τη σύγκριση διαφορετικών προϊόντων σχεδόν αδύνατη

Τα σούπερ μάρκετ βασίζονται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές ενστικτωδώς πιστεύουν πως μια συσκευασία με περισσότερα προϊόντα μέσα της, θα μπορούσε να αποτελεί και ένα καλύτερο deal από την αγορά των ίδιων προϊόντων μεμονωμένα.

Για αυτό το λόγο, και ειδικά όσον αφορά στα προϊόντα των λαχανικών και των φρούτων, έχουν σκεφτεί έναν νέο τρόπο για να σας μπερδέψουν. Ας πάρουμε για παράδειγμα τα καρότα. Παρόλο που επιλέγουν να αναγράφουν την τιμή ανά καρότο στην ταμπέλα μιας συσκευασίας με πολλά καρότα, δεν κάνουν το ίδιο και στην ταμπέλα με τα καρότα που βρίσκονται χύμα στο ράφι. Αντιθέτως, εκεί χρησιμοποιούν ένα διαφορετικό μέτρο σύγκρισης για την τιμή όπως είναι η τιμή ανά κιλό.

Μπερδεύοντας με αυτό τον τρόπο τους καταναλωτές, μπορούν να τους παρασύρουν να αγοράσουν συσκευασμένα και περισσότερα λαχανικά/φρούτα από όσα πραγματικά χρειάζονται, εκμεταλλευόμενοι την αντίληψή των καταναλωτών πως τα συσκευασμένα τρόφιμα μπορούν να τους εξοικονομήσουν και περισσότερα χρήματα.

Συνεπώς, είναι καλύτερο να διαθέτετε πάντα λίγο χρόνο παραπάνω και να κάνετε μερικούς μικρούς αλλά σωτήριους για την τσέπη σας υπολογισμούς.

  1. Δεν είσαστε «ασφαλείς» ούτε όταν ψωνίζετε online

 Δυστυχώς, τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν παντού πλέον τις ύπουλες μεθόδους τους, και ο χώρος του internet δεν αποτελεί την εξαίρεση.

Θυμηθείτε για παράδειγμα τις γνωστές πλευρικές στήλες που υπάρχουν στις περισσότερες ιστοσελίδες που επισκέπτεστε. Οι ίδιες αυτές στήλες δεν θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν και από όλα τα online σούπερ μάρκετ, καθώς βρίσκονται εκεί για να σας προτείνουν συναφή προϊόντα και προσφορές με αυτά που έχετε ήδη βάλει στο ηλεκτρονικό καλάθι των αγορών σας. Ωστόσο, ο μοναδικός σκοπός που έχουν είναι προφανώς να σας κάνουν να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα, διαφημίζοντας τα προϊόντα που χρειάζεται περισσότερο να πουλήσει το ίδιο το σούπερ μάρκετ, και λιγότερο εκείνα που εσείς χρειάζεστε πραγματικά.

Σύνοψη

Προφανώς και δεν είναι ανάγκη να αντιμετωπίζετε πάντα τα ψώνια σας στο σούπερ μάρκετ σαν να είναι μια πραγματική επικίνδυνη αποστολή. Έχοντας όμως γνώση όλων των πονηρών τακτικών που διατηρούν τα σούπερ μάρκετ, θα κατορθώσετε αρχικά να μην πέσετε θύμα του μάρκετινγκ, και κυριότερα να εξοικονομήσετε ένα σεβαστό ποσό χρημάτων που θα επενδύσετε στην αγορά των προϊόντων που πραγματικά χρειάζεστε.

Πηγή

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share This

Leave a Comment