Οι special προσφορές των σούπερ μάρκετ δεν είναι πάντα τόσο special

Οι special προσφορές των σούπερ μάρκετ δεν είναι πάντα τόσο special

Αρκεί και μόνο να περάσετε την είσοδο ενός σούπερ μάρκετ, και είσαστε “καταδικασμένοι” να ενδώσετε σε special προσφορές που υπόσχονται να σας γλυτώσουν έστω και λίγα παραπάνω ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνες, οι special αυτές προσφορές, είναι σε αρκετές περιπτώσεις παραπλανητικές ή ακόμα χειρότερα δεν προσφέρουν κανένα ουσιαστικό κέρδος.

Τα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά, αποτελούν περίπου το 40% επί των συνολικών προϊόντων που αγοράζουμε καθημερινά από τα σούπερ μάρκετ, και παρόλο που μπορούν να μας στοιχίσουν λιγότερα χρήματα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν προσφέρουν κανένα ουσιαστικό όφελος για τον καταναλωτή.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τρίμηνης έρευνας που διεξήχθη από την Αρχή Αγοράς και Ανταγωνισμού (CMA) και δημοσιεύθηκαν πριν λίγες ημέρες, αποκαλύφθηκαν «παραδείγματα τιμολογήσεων και προωθητικών ενεργειών που έχουν την προοπτική να μπερδέψουν  ή ακόμα και να παραπλανήσουν τους καταναλωτές».

Η έρευνα ξεκίνησε μετά από καταγγελία του οργανισμού προστασίας και υποστήριξης καταναλωτών, και η CMA αναφέρει πως θα συνεργαστεί με τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ προκειμένου να σταματήσουν τις παραπλανητικές τακτικές τους.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα μπορείτε πλέον να εκμεταλλεύεστε τις μειωμένες τιμές των εκπτώσεων και των special προσφορών, αλλά σημαίνει μόνο πως θα πρέπει να αφιερώνεται λίγο χρόνο παραπάνω για να διασφαλίσετε πως εκείνες αποτελούν και πραγματικές special προσφορές.

Οπότε πως μπορεί να μοιάζουν οι special προσφορές που δεν είναι και τόσο special στην πραγματικότητα; Λίγο παρακάτω σας έχουμε συγκεντρώσει τις πιο κλασικές περιπτώσεις που θα έπρεπε να προσέχετε σε κάθε επίσκεψή σας στο σούπερ μάρκετ.

Μείωση τιμής

Προωθητικές ενέργειες που παρουσιάζουν μια τιμή «πριν και μετά», υποδηλώνουν μια μείωση στην τιμή του προϊόντος. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες ορισμένα προϊόντα βρίσκονταν στην υψηλότερη τιμή τους μόνο για ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Μπορείτε εύκολα να παρατηρήσετε αυτό το φαινόμενο σε εποχιακά προϊόντα όπως πχ τα Πασχαλινά αυγά.

Τιμή ανά τεμάχιο ή τιμή ανά κιλό

Ένας πολύ καλός τρόπος για να δείτε αν αγοράζετε ένα προϊόν  στην καλύτερη δυνατή τιμή του, είναι να συγκρίνετε την τιμή ανά τεμάχιο. Τα περισσότερα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ αναγράφουν στο ταμπελάκι τους, εκτός από την τελική τιμή, και μια ακόμη τιμή που υπολογίζεται ανά κιλό προϊόντος ή ανά τεμάχιο προϊόντος. Κοιτάζοντας αυτή την τιμή έχετε και έναν πιο εύκολο τρόπο να συγκρίνετε μεταξύ των διαφορετικών προϊόντων.

Ωστόσο, υπάρχουν και σούπερ μάρκετ που δεν έχουν σκοπό να σας κάνουν τη ζωή τόσο εύκολη, και σε αυτά χρειάζεται λίγη προσπάθεια από εσάς για να ανακαλύψετε τα προϊόντα που αξίζουν περισσότερο να αγοράσετε. Για παράδειγμα, σε προϊόντα όπως οι μπανάνες, μπορεί να προσπαθήσουν να σας μπερδέψουν αναγράφοντας μια τιμή ανά μπανάνα έξω από ένα πακέτο, και μια τιμή ανά κιλό έξω από ένα άλλο. Δώστε λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή σε αυτές αλλά και παρόμοιες περιπτώσεις.

 Αγορά πολλαπλών τεμαχίων

Εάν χρειάζεστε περισσότερα  από ένα τεμάχιο από ένα συγκεκριμένο προϊόν, η αγορά πολλαπλών τεμαχίων (όπως για παράδειγμα οι προσφορές 1+1) μπορούν να σας εξοικονομήσουν αρκετά χρήματα σε ορισμένες περιπτώσεις.

Και εδώ όμως θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή, καθώς υπάρχουν αρκετά σούπερ μάρκετ που συχνά αυξάνουν την τιμή ενός τεμαχίου, όταν αυτό βρίσκεται και σε συνδυαστική προσφορά με κάποιο ακόμη. Για παράδειγμα, ενώ η καθημερινή τιμή για μια μεγάλη σακούλα με πατατάκια θα μπορούσε να βρίσκεται στα 1.5 ευρώ, η ίδια τιμή θα μπορούσε να ανέβει στα 2 ευρώ, όταν η ίδια σακούλα μπει σε προσφορά 1+1 με νέα τιμή στα 3 ευρώ. Οπότε αν αγοράζατε 2 σακούλες από τα ίδια πατατάκια στην καθημερινή τιμή που υπήρχε πριν ξεκινήσει η προσφορά (1.5 ευρώ), θα πληρώνατε και τα ίδια χρήματα.

Συσκευασίες προϊόντων που παραπλανούν

Μερικές φορές μπορεί να δείτε την επιγραφή «Value pack» ή και άλλες παρόμοιες, να αναγράφονται επάνω σε μια μεγαλύτερη συσκευασία ενός προϊόντος, κάνοντάς σας να πιστεύετε λανθασμένα πως αυτή η μεγαλύτερη συσκευασία μπορεί να σας εξοικονομήσει και περισσότερα χρήματα. Δυστυχώς, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ισχύει κάτι τέτοιο και σας συμφέρει καλύτερα να αγοράσετε μια μικρότερη συσκευασία.

Κάτι που θα μπορούσε επίσης να φανεί αρκετά παραπλανητικό, είναι το φαινόμενο όπου το περιεχόμενο μιας συσκευασίας γίνεται λιγότερο, παρόλο που το μέγεθος της ίδιας συσκευασίας παραμένει εξωτερικά το ίδιο. Ας πάρουμε για παράδειγμα και πάλι την σακούλα με τα πατατάκια: πόσες φορές έχετε ανοίξει μια μεγάλη σακούλα και έχετε παρατηρήσει πως είναι γεμάτη με πατατάκια μόνο μέχρι το σημείο λίγο πιο πάνω από τη μέση της σακούλας; Συνεπώς, δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτά τα marketing tricks των προϊόντων.

 

 

Share This

Leave a Comment