Με ποιο τρόπο θα κάνετε πιο έξυπνες αγορές στο σούπερ μάρκετ

Με ποιο τρόπο θα κάνετε πιο έξυπνες αγορές στο σούπερ μάρκετ

Είναι πλέον αρκετά γνωστό ότι η διατήρηση μιας λίστας με τα ψώνια του σούπερ μάρκετ είναι πάντα μια έξυπνη ιδέα. Ωστόσο, κάτι που στην πραγματικότητα είναι ακόμη πιο έξυπνο, είναι να διατηρείτε όχι μια, αλλά δύο λίστες: μια για όλα τα ψώνια σας, και μια ακόμα για τον τρόπο με τον οποίο πρόκειται να τα ψωνίσετε. Έτσι κι αλλιώς δεν ήταν ποτέ εύκολο να αγοράσετε όλα τα προϊόντα σας και στις τιμές που εσείς πραγματικά θέλετε, εκτός αν ψάχνετε κάθε καινούρια εβδομάδα για νέες προσφορές επάνω στα ίδια προϊόντα.

Διαβάστε λίγο παρακάτω και ανακαλύψτε  έξυπνες μεθόδους που ίσως να μην είχατε σκεφτεί μέχρι σήμερα, για να κάνετε πιο έξυπνες αγορές στο σούπερ μάρκετ.

Ψωνίστε όταν δεν έχετε αρκετό χρόνο στη διάθεσή σας

Τα σούπερ μάρκετ είναι γνωστό πως ακολουθούν πολλές πονηρές τακτικές προκειμένου να σας κάνουν να ψωνίσετε περισσότερο. Μεταξύ αυτών, είναι η χαλαρωτική μουσική που παίζουν για να σας κάνουν να κινείστε πιο αργά, καθώς και όλες οι μυρωδιές του φρέσκου ψωμιού ή του ξεροψημένου κοτόπουλου που έχουν φροντίσει να κατακλύζουν πάντα το χώρο του σούπερ μάρκετ, με σκοπό να σας δελεάσουν και να σας κάνουν πεινασμένους. Συνεπώς, αντί να επιλέξετε ένα χαλαρό πρωινό ή απογευματινό του Σαββάτου για να κάνετε τα ψώνια σας, επιλέξτε μια πιο busy ημέρα μέσα στην εβδομάδα σας και ξεκλέψτε λίγο χρόνο για το σούπερ μάρκετ.

Συγκρίνετε τις τιμές ανά τεμάχιο ή ανά κιλό προϊόντος

 Όταν αξιολογείτε το συμφέρον των συσκευασιών πολλών τεμαχίων, μην κοιτάτε μόνο την συνολική τιμή αλλά ρίξτε μια ματιά και στην τιμή ανά τεμάχιο. Συνήθως βρίσκεται και αυτή στην ίδια ταμπέλα κάτω από τη συνολική τιμή του προϊόντος, υποδεικνύοντας την τιμή ανά τεμάχιο ή την τιμή ανά κιλό. Η συγκεκριμένη διαδικασία μπορεί να σας πάρει μόνο ελάχιστα δευτερόλεπτα και είναι αρκετά σημαντική, διότι υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που μπορεί με την πρώτη ματιά να σας φανεί ως μια πολύ καλύτερη προσφορά ένας χυμός πορτοκάλι που κοστίζει 1.99, αντί ενός άλλου που πωλείται 2.99. Στην πραγματικότητα όμως, εάν κοιτάξετε λίγο πιο προσεκτικά, ο ακριβότερος χυμός ενδέχεται να έχει χαμηλότερη τιμή ανά κιλό και να σας συμφέρει περισσότερο να τον αγοράσετε έναντι του πιο φαινομενικά πιο οικονομικού.

Συγκρίνετε  τις συσκευασίες

 Αυτή η μέθοδος είναι παρόμοια με την ακριβώς προηγούμενη. Όταν για παράδειγμα ψάχνετε για ένα χαρτί υγείας που να συμφέρει, μην αρπάζετε κατευθείαν εκείνο που γράφει «4 φύλλα» έξω από τη συσκευασία. Υπάρχουν και άλλες ενδείξεις που είναι εξίσου σημαντικές όπως είναι τα τετραγωνικά μέτρα που καλύπτει το χαρτί, κάτι το οποίο μπορεί να σημαίνει πως μια συσκευασία με χαρτί υγείας των δύο φύλλων μπορεί να συμφέρει καλύτερα να την αγοράσετε έναντι εκείνης των τεσσάρων. Και σε αυτή την περίπτωση, κοιτάζοντας την τιμή ανά κιλό, εξασφαλίζετε και ένα γενικά καλό τρόπο για να κάνετε μια γρήγορη σύγκριση και να εξοικονομήσετε χρήματα.

Χρησιμοποιήστε μετρητά για τα ψώνια σας

Υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα σε αυτή τη μέθοδο: μπορεί ξαφνικά να ανακαλύψετε πως τελικά δεν σας φτάνουν τα μετρητά που έχετε στο πορτοφόλι σας, για να αγοράσετε και όλα όσα είναι γραμμένα στη λίστα σας. Ωστόσο, αφήνοντας την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα σας στο σπίτι, θα είσαστε και σίγουροι πως δεν θα ξοδέψετε περισσότερα χρήματα από αυτά που είχατε αρχικά προγραμματίσει. Πάρτε λοιπόν μαζί σας μετρητά, και προσπαθήστε πάση θυσία να μείνετε εντός budget. Έπειτα, εάν θέλετε να πληρώσετε με κάρτα τα απαραίτητα προϊόντα που βγήκαν εκτός προϋπολογισμού, σας ενθαρρύνουμε να το κάνετε να το κάνετε, αρκεί την επόμενη φορά να σχεδιάσετε πιο προσεκτικά τη λίστα σας.

Μην δέχεστε τα δωρεάν δείγματα

 Εάν σας προσφέρουν δωρεάν δείγματα σε κλειστές συσκευασίες που μπορείτε να πάρετε μαζί σας στο σπίτι, τότε φυσικά και σας ενθαρρύνουμε να τα δεχτείτε με χαρά. Αν όμως σας προσφέρονται δωρεάν μικρά hot dogs, πατατάκια ή οτιδήποτε άλλο σε βρώσιμη μορφή, τότε μην τσιμπήσετε στο δόλωμα. Ή τουλάχιστον αναγνωρίστε αυτό που πρόκειται να συμβεί. Όλοι γνωρίζουμε πλέον πως είναι καλό να μην ψωνίζουμε όταν είμαστε πεινασμένοι. Αναλογιστείτε λοιπόν την επίδραση που θα μπορούσαν να έχουν αυτοί οι μικροί πειρασμοί φαγητού στο στομάχι σας: θα ενθουσιάσουν τον ουρανίσκο σας με αποτέλεσμα να αγοράσετε περισσότερα από ποτέ.

Τσεκάρετε το φυλλάδιο των προσφορών

 Υπάρχουν πολλά σούπερ μάρκετ που εκδίδουν, μηνιαίως ή εβδομαδιαίως, έντυπα φυλλάδια με ειδικές προσφορές και εκπτώσεις σε πολλά από τα προϊόντα τους. Στην πραγματικότητα, αυτές οι προσφορές αποτελούν μια πραγματική «χασούρα» για την ίδια την επιχείρηση, η οποία ευελπιστεί πως θα καλύψει τη ζημιά πουλώντας και τα υπόλοιπα προϊόντα που δεν βρίσκονται σε προσφορά. Παρόλο που μπορείτε να βρείτε μερικές πολύ καλές προσφορές μέσα σε αυτά τα φυλλάδια, κρατήστε στο μυαλό σας πως δεν είναι πάντα και όλα τα προϊόντα που μπορεί συναντήσετε σε αυτά, διαθέσιμα προς πώληση.

Προτιμήστε τα προϊόντα με την επωνυμία του ίδιου του σούπερ μάρκετ

Εάν ψωνίζετε συχνά στο σούπερ μάρκετ, θα γνωρίζετε ήδη πως τα προϊόντα που φέρουν την επωνυμία του ίδιου του σούπερ μάρκετ, συνήθως πωλούνται σε πολύ οικονομικότερες τιμές, προσφέροντας παράλληλα την ίδια ποιότητα με τα αντίστοιχα επώνυμα. Υπάρχουν αρκετές έρευνες που έχουν διεξαχθεί παγκοσμίως, οι οποίες υποδεικνύουν την αξιόλογη ποιότητα αυτών των προϊόντων.

Καθαρίστε το ψυγείο σας πριν από την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ

 Πόσες φορές έχετε προσέξει ένα πακέτο αλεύρι, ένα φακελάκι σόδας ή κάποιο άλλο προϊόν στα ράφια του σούπερ μάρκετ και ξαφνικά αρχίσατε να αναρωτιέστε αν έχετε ήδη ξεμείνει ή αρχίζετε να ξεμένετε από αυτό το προϊόν στο σπίτι σας; Το καθάρισμα τόσο του ψυγείο όσο και του ντουλαπιού με τα τρόφιμα, πριν από την επίσκεψή σας στο σούπερ μάρκετ, δεν θα σας βοηθήσει μόνο να οργανώσετε καλύτερα τη λίστα με τα ψώνια σας, αλλά θα σας βοηθήσει και να αποφύγετε να αγοράσετε προϊόντα που έχετε ήδη στο σπίτι σας (πέρα και από μια πιο καθαρή και οργανωμένη κουζίνα).

Δώστε περισσότερη έμφαση στα προϊόντα που βρίσκονται στα κατώτερα και υψηλότερα ράφια

 Τα πιο ακριβά προϊόντα μέσα σε ένα σούπερ μάρκετ, καταλαμβάνουν συνήθως το χώρο των μεσαίων ραφιών, εκείνον δηλαδή στον οποίο πέφτουν συνήθως και πρώτα τα μάτια των καταναλωτών. Με το μέσο όρο των προϊόντων σε ένα σούπερ μάρκετ να ανέρχεται στα 38.718 (σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από το StatisticBrain.com), καταλαβαίνετε πως κάπου πρέπει να πάνε όλα αυτά τα προϊόντα, και πως είναι απόλυτα λογικό (τουλάχιστον από οικονομικής άποψης), για τα ακριβότερα προϊόντα, να τοποθετούνται σε εκείνα τα σημεία που είναι πιθανότερο να κοιτάξουν και οι περισσότεροι καταναλωτές. Συνεπώς, να θυμάστε πως ενδέχεται να βρείτε προϊόντα με τιμές φιλικότερες προς το πορτοφόλι σας, σε λιγότερο φιλικά προς τον καταναλωτή ράφια μέσα στο σούπερ μάρκετ.

 

 

 

Share This

Leave a Comment